Online marketeer

Als online marketeer is het jouw belangrijkste taak om alle online marketingactiviteiten voor onze uiteenlopende klanten op te zetten en te begeleiden. Je vertaalt marketingdoelstellingen in creatieve en slimme campagnes.

Soms zit je bij één van onze klanten aan tafel om advies te geven over de strategie, maar je bent vooral bezig met het concreet opzetten, beheren en optimaliseren van onlinecampagnes. Daarbij weet je verschillende kanalen in te zetten, of het nu gaat om Google Ads, Facebook & Instagram, LinkedIn, TikTok of Snapchat. Je kunt deze tools wel dromen en weet in korte tijd een digitale campagne in te richten en te lanceren.

Voor jou begint dan pas het echte werk: je zet verschillende A/B tests op, optimaliseert campagnes op basis van analytics en verzamelde data en weet sturing te geven aan de conversie. Met alleen meer websitebezoekers neem jij geen genoegen. Je wordt pas blij wanneer je echte en warme leads genereert die actie ondernemen. Dat is namelijk het resultaat van de websites die jij hebt ingericht of geoptimaliseerd voor leadgeneratie. Je kunt behaalde resultaten op een inzichtelijke en begrijpelijke manier presenteren aan collega’s en aan onze klanten.

Wat worden jouw verantwoordelijkheden (lekker zelfstandig):

  • Je krijgt verantwoordelijkheid voor de campagnebegeleiding van onze
    klanten, waarbij je bezig bent op het snijvlak van strategie, planning, organisatie en uitvoering van onlinecampagnes.
  • Je denkt zowel strategisch als operationeel na over het behalen van doelen en
    doelstellingen.
  • Verantwoordelijkheid over de inzet van kleine en (middel)grote mediabudgetten.
  • Je gebruikt verschillende online tools waarmee je online campagnes inricht en creatie van campagnes is je niet vreemd.
  • Je stuurt gedurende de looptijd campagnes bij op basis van analytics en a/b-testen.
  • Je denkt na over het behalen van meer conversie door slimme tools in te zetten zoals een conversiegedreven website of landingspagina, koppeling met CRM-pakketten, geautomatiseerde opvolging of andere tools die dit proces ondersteunen.
  • Je rapporteert behaalde resultaten en weet deze op een heldere manier te presenteren aan collega’s en klanten.


Wat ga je doen?

  • Schrijven van online marketingplannen en contentkalenders.
  • Opzetten, beheren en bijsturen van online marketingcampagnes.
  • Inrichten campagnewebsites en landingspagina’s, deze beheren en optimaliseren voor een sterk conversiegerichte aanpak. Je weet deze te koppelen aan CRM-pakketten of andere slimme tools om de leadgeneratie te optimaliseren.
  • Je bent in staat om een zoekwoordenonderzoek uit te voeren en de resultaten daarvan door te vertalen naar een goede SEO-strategie.
  • Het verbeteren en optimaliseren van de organische vindbaarheid van websites.

 

Wat zoeken we in jou?

  • Hbo werk- en denkniveau richting marketing/communicatie/digitale media.
  • Je bent en werkt georganiseerd, gestructureerd en werkt goed samen in teamverband.
  • Minimaal 2 jaar werkervaring in het vakgebied, bij voorkeur aan bureauzijde.
  • Actuele kennis van online marketing/communicatie, SEO & SEA en e-mailmarketing.
  • Je hebt veel kennis en ervaring met online platforms waaronder Facebook Ads manager, LinkedIn Campaignmanager, Google Ads, Google Analytics en Google Tag Manager.
  • Je hebt aantoonbare ervaring met de technische realisatie van websites en
    landingspagina’s.
  • Je kunt goed overweg met WordPress.
  • Ervaring met het programmeren en coderen van websites is een pré.
  • Je spreekt de taal van een online marketeer en praat en denkt in termen als ROI, cpa, cro, cpc, a/b-testing, conversiepixels en conversieoptimalisatie.
  • Goede communicatieve vaardigheden.
  • Goede beheersing van de Nederlandse taal.
  • Zelfstandig, enthousiast, spontaan en representatief.
  • Ondernemend, creatief, nauwkeurig, resultaatgericht en stressbestendig.
  • In bezit van rijbewijs-B.

 

Heb je alle boxen aangevinkt? Bruis je van de ideeën? Kun je snel starten? Mooi. We vertellen je graag wat wij te bieden hebben:

  • Een goed, marktconform salaris.
  • Je werkt samen met enthousiaste en ambitieuze collega’s in een team van professionals.
  • Standplaats op onze locatie in ons nieuwe kantoor in Wormerveer
  • Aandacht voor jouw persoonlijke groei.

 

Wat moet je nog meer weten?

  • Graag solliciteren per e-mail inclusief creatief (online) portfolio;
  • Aantal uren per week: 24 (in overleg).
  • Deze vacature is uitsluitend beschikbaar voor Nederlandssprekende kandidaten.

 

Acquisitie n.a.v. deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

solliciteren?

Spreekt de vacature je aan?

Solliciteer dan heel gemakkelijk via het formulier. 

Wil je eerst meer informatie?
Bel dan met Marco Bleeker op 075 – 642 81 14

Andere vacature?